Waddenfonds gaat voor vermarkten Unesco Werelderfgoed Waddenzee

6 jarig programma voor duurzame ontwikkeling bestemming

Vrijdag 29 juni is het besluit genomen om een langjarige aanpak te steunen om het Unesco Werelderfgoed Waddenzee als toeristische bestemming nationaal en internationaal meer bekendheid te geven.

Het Waddenfonds heeft de aanvraag positief beoordeeld, die de provinciale marketing organisatie Merk Fryslân, mede namens Marketing Groningen en Holland boven Amsterdam, heeft ingediend. Hierdoor komt er jaarlijks een marketingbudget van circa 1 miljoen euro beschikbaar voor de komende 6 jaren. Het Waddenfonds stelt 50% van deze investering  beschikbaar. De provincies Friesland, Groningen en Noord-Holland brengen samen de andere helft van het budget  in. 

De drie marketingorganisaties zijn opgetogen over de toezegging van het Waddenfonds. Dit betekent dat dit bijzondere gebeid vanaf nu op een krachtige en uniforme wijze naar buiten kan worden gebracht. Er zijn veel verschillende organisaties die belangen hebben in de Waddenregio. Onder begeleiding van de drie provinciale marketingbureaus zal er nu in samenwerking met betrokken organisaties een heldere koers worden uitgezet. De verschillende regio’s en betrokken organisaties en ondernemers worden uitgenodigd hun bijdrage te leveren aan de duurzame ontwikkeling van het Waddengebied.