Kuitenbijten op de Fiets- en Wandelbeurs

Dit weekend bezoeken ruim 26.000 fiets- en wandelliefhebbers de Jaarbeurs in Utrecht voor dé Fiets- en Wandelbeurs. Friesland wordt tijdens deze beurs goed vertegenwoordigd door Merk Fryslân en alle Friese toeristische regio’s met een aansprekende stand. Op de beurs komt gericht en geïnteresseerd publiek af voor fiets- en wandelvakanties.

In 2015 was Friesland de beste fietsregio van Nederland volgens de Kwaliteitsmonitor Fietsregio’s 2015, uitgevoerd door het Landelijk Fietsplatform. Eind vorig jaar is de laatste hand gelegd aan een nagenoeg dekkend wandelnetwerk in Friesland. We hebben dus alle redenen om de wandelaars en fietsers te verleiden om een vakantie in Friesland door te brengen, maar dan moeten we dit wel kenbaar maken. Daarvoor is deze gerichte beurs een goed medium.

Op de in het oog springende stand komt de toerist voor het eerst in aanraking met de nieuwe visuele identiteit ‘Friesland style’. Met een knipoog naar het klassieke Friese imago, wordt benadrukt dat Friezen net even anders zijn. De campagne speelt in op het bijzondere Friese karakter en onderstreept het exotische van Friesland. Niet fietsen maar kuitenbijten, Friesland style!

Eén van de aandachtspunten op de beurs zijn de Friese Elf Steden, voor veel toeristen nog altijd de grote trekpleister. In samenwerking met Smaakstad Leeuwarden heeft Merk Fryslân unieke fietsroutes rondom de elf steden opgesteld waarin bijzondere culinaire hotspots zijn verwerkt. Deze zijn speciaal ontwikkeld voor deze beurs om inspiratie te bieden voor de bezoekers en ze te verleiden tot een bezoek aan Friesland.

De beurs is zaterdag en zondag geopend van 10.00 tot 17.00 en je vindt de Friesland stand op standnummer 3 A 080.